Európa legdrágább politikai hirdetési kampányát tolja a YouTube-on Apáti Bence vállalkozása
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Nemzeti Ellenállás Mozgalom miből fedezi a több tízmillió forintos költéseit.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Nemzeti Ellenállás Mozgalom miből fedezi a több tízmillió forintos költéseit.
A miniszterelnök Facebook-oldalán 46 millió forint ment el hirdetésekre az árvíz alatt, a kormányoldal összesen 64 millió forintot költött. Az ellenzék ennek töredékét.
Nem indít vizsgálatot a Reklámszövetség a kormány nemzeti konzultációt népszerűsítő bombás hirdetései miatt. A szervezet először azzal indokolt, hogy ezek politikai hirdetések, majd a társadalmi célúként feladott hirdetésekről is megállapította, hogy azok valójában politikaiak, így nem tud mit tenni, egyébként mindegy is, mert a Reklámetikai Kódex a kormányra úgysem vonatkozik.
Az Európai Bizottság új jogszabályokat javasolt a politikai reklámtevékenységekre, a választójogra és a pártfinanszírozásra vonatkozóan. Mindez része a brüsszeli testület demokráciavédő csomagjának.
A változás a Meta-birodalomhoz tartozó összes szolgáltatásra vonatkozik, és kiterjed többek közt a vallási hovatartozásra is.
Kiszivárgott médiajelentések szerint a Facebook rövidesen a politikai szereplőket is úgy kezeli majd a platformon, mint az összes többi felhasználót, az őket érintő különleges bánásmódot pedig eltörli.
Nick Clegg, a Facebook egyik alelnöke beszélt arról, mi mindent tesznek meg az amerikai elnökválasztás tisztasága érdekében.
A jelölt pedig nyilván nem csak a közösségi oldalon népszerűsítette magát, ott vannak a plakátok, szórólapok is.
Ezzel próbálják elejét venni, ahogy fogalmaznak, az eredmények utáni zavarnak. A döntés csak azokra a politikai hirdetésekre vonatkozik, amelyeket az Egyesült Államokban vásárolnak meg. A Twitter hónapok óta tiltja az ilyen (fizetett) posztokat az egész világban.
A novemberi amerikai elnökválasztást megelőző héten már semmilyen új hirdetést nem lehet majd közzétenni a Facebookon. A vállalat ezzel igyekszik elejét venni a befolyásolási kísérleteknek.
A közösségi oldalak közül a Twitter hónapok óta tiltja a politikai hirdetéseket, a Facebook erre reagálva úgy döntött, kikapcsolhatóvá teszi azokat a legfontosabb platformjain. A változás először az USA-ban lép életbe.
Mark Hamillnél kiverte a biztosítékot, hogy a Facebook zöld utat adott a hazugságokat tartalmazó politikai hirdetéseknek.
A Google és a Twitter után a Facebook is szigorítani készül a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályzatát. Igaz, minimálisan.
A közösségi oldal elnök-vezérigazgatója szerint a politikai üzeneteket "kiérdemelni kell, és nem megvásárolni".
250 Facebook-alkalmazott írta alá azt a nyílt levelet, amellyel azt szeretnék elérni, a cég vezetése gondolja újra a politikai hirdetések szabályozását.
Nem nézi tétlenül az ellene folyó eljárást Donald Trump és kampánycsapata, akik most is Facebook-hirdetések segítségével terítik az elnök gondolatait.
Mik ki nem derülnek a Facebook hirdetésrendszerének hála. A fideszes Simonka György politikai üzeneteit például neje, Simonkáné finanszírozza.
Érdekes grafika jött a Political Capitaltól, amely arra volt kíváncsi, mennyit költenek a magyarországi pártok Facebook-hirdetésekre.
A Facebook nem szeretné, ha Európában megismétlődne az, ami a 2016-os amerikai elnökválasztásnál történt, ezért szigorú szabályokat vezet be a politikai hirdetésekre vonatkozóan.
Ha igaz, amiről az egyik legnagyobb indiai lap ír, a Facebook nemrég személyesen ellenőrizte le egyik felhasználóját.